Monday, March 14, 2011

Muhasabah Diri

aku nak muhasabah diri sendiri plak...
disebabkan aku dah besar panjang,maka aku nak berubah kearah kebaikan...
FIRSTLY,
aku taknak nak act lebih2 macam budak kecik sbb umur aku kan dah 21
so,be MATURED lah kan....
SECONDLY,
aku nak jadi rajin...Walaupun tak serajin mana...
aku kena lah berkemas ke apaa ke...
SBB,
makin besar ni makin rimas plak tgk kalau tempat bersepah...
lagipun kat sini tada sapa yang nak tlg aku kemaskan....
kalau kat umah,ade gak mak or akk2 yang buatkan utk aku...
so bila kat umah aku mmg terkenal dgn sikap PEMALAS aku...
bila da kat sini,kena lah rajin sikit walaupun hati ni tetap malas kan..
hahahahahahaha...
aku ni kan anak dara,kenalah belajar dari awl..
sok da kawin takkan nak duduk dalam keadaan yang bersepahh??
laki aku kot lari plakk,TAKUT je!!
akk aku banyak kali cakap,
"kalau da pemalas tu,
bila org kemas,jangan lah nak sepah kan...
sedarlah diri kita yang malas ni.
org pun meluat nak kemas barang kau je
...
lainlah kalau kau tu rajin,
kau sepahkan,then kau kemas balik...
ni tak,kau sepahkan bila org da penat kemaskan"

sys,u're right....adik da rasa apa awak rasa :(
jadi saya perlu berubah utk kebaikan saya kan :)

No comments:

Post a Comment

orang kata

n.o.r.s.i.a.h